Šesta činjenica o meni

Sesta-cinjenica-o-meni

U prethodnom blog postu naveo sam pet činjenica o meni koje sam želeo da podelim sa vama. Sada pišem o šestoj koja je malo opširnija od ostalih.

6.Pre par godina bio sam toliko radoznao da sam gurao nos svuda kako bih naučio više o svemu i svačemu. Pratio sam naučne vesti iz raznih oblasti, čitao istraživačke radove iz čiste radoznalosti, gledao dokumentarce i sl. Jedina svrha bila je opšte saznanje (o tome).

Danas sam radoznao, ali ne u tolikoj meri kao onda. Nesvesno sam ograničio sebe na neke oblasti koje su mi od trenutnog interesa ili će biti u bliskoj budućnosti. Naučio sam da filtriram informacije koje će mi okupirati pažnju tako da uštedim energiju i sačuvam oštrinu za ono što je važno. Recimo, više ne "konzumiram" kvantnu mehaniku, čestičnu fiziku, astronomiju i slično, jer mi takvo znanje jednostavno nije od koristi. Razumeo sam neke osnove ranije i to mi je sasvim dovoljno za orijentaciju kada uskočim u takve vode. Mada svakako znam da najverovatnije neću raditi kao fizičar za NASU ili CERN da bih osećao potrebu da znanje iz ovih oblasti produbljujem.

U međuvremenu, želeo sam da se dokažem, pa sam počeo i da pišem, te je to doprinelo dodatnom filtriranju u pogledu izvora informacija. U meni je prevladala ideja manje je više, koju mnogi umeju, često u duhu izgovora, da izuste. Manje je više samo za one koji su već prikupili dovoljno srodnog znanja da mogu da sagledaju stvari iz više uglova i nepristrasno donesu odluku da usvoje ili odbiju novo znanje. U prevodu, tabula rasa ne ulazi u ovaj okvir.

Malo sam se uobrazio usput, pa sada sa zadovoljstvom odbacim sajt na kome od reklama ne mogu da scroll-ujem kroz članak, a da ne pritisnem na baner nekog proizvoda koji je na sniženju od 90% i to samo danas! Takođe, ne želim da naprežem oči, pa svaki dizajn sa jadnim odabirom fonta i drečavim bojama preskačem. Opet, sa zadovoljstvom. (Nadam se da ste primetili da na mojim sajtovima nema reklama. Nema na čemu!)

Želja za dokazivanjem je ogroman pokretač i vučna sila. Dok sam je imao, mogao sam da naučim apsolutno sve za potrebe sopstvenog predstavljanja! Ali vremenom se i taj plamen utišao. Nemojte pogrešno da me shvatite, dokazujem se ja još uvek; ali najpre sebi, dok okolinu u kojoj želim da se dokažem sada pažljivo biram. Ne znam zašto je ovo dobro ili možda čak nije. Znam da se ja ovako lepše osećam i da se ovim potezom nisam usporio na putu do cilja. Štaviše, sada kada sam "internet čitanje" sveo na svega nekoliko kvalitetnih članaka dnevno, imam mnogo više vremena za knjige! Verujem da je moja intuicija u pravu u vezi ove odluke.

Čemu ovaj tekst?

Kao što umetnik ima potrebu da crta, slika, vaja i brusi, tako ja imam potrebu da napišem tekst. Pisane reči su mi vučna sila danas i nadam se da će tako ostati, bar dok ne nađem neki novi tip goriva u predstojećem periodu. Ovime bih potvrdio rečenicu koja stoji na stranici o meni: Srećan sam kada napišem tekst!

0 Comments