Povećati broj čitalaca ili broj posetilaca na sajtu?

Povećati-broj-citalaca-ili-broj-posetilaca-na-sajtu

Uglavnom pišem o nesvakidašnjim stvarima, o razmišljanju, o nečemu što se teško može monetizovati jer nije u trendu. Ovakve stvari pišem iz duše i u nadi da ću pomoći onome ko čita da vidi dublje i sagleda suštinu onoga što smatram da svako svesno biće treba da zna. Možda i da me bolje upozna usput, ako želi.

Pre nego da nastaviš...

Na prvi pogled, tekst koji trenutno čitaš biće ti možda dosadan, upleten i konfuzan. Primetićeš da ima tu i baba i žaba. Ali ako uspeš da pročitaš do kraja, videćeš da i on ima svrhu!

Tokom pisanja isprva se nisam trudio da optimizujem tekst za pretraživač (poznatije kao SEO, skraćenica od Search Engine Optimization), niti da smislim neki udarni naslov, pa se jedan od prvih zove Produktivnost i entuzijazam, a ne "5 trikova kako da postanete produktivniji" ili još bombastičnije "NEĆETE VEROVATI: Nakon onoga što je uradio povećao je produktivnost 10 puta!", tako nešto. Međutim, bez obzira na to ovaj tekst ima više od hiljadu pregleda.

Razmišljanje o vremenu mi nikada ne dosadi – to mi je najslađe gubljenje vremena. Volim da zamislim kretanje toplote sa jednog kraja nečega na drugi. Isto tako i raspletene proteine koji naprave dovoljno gustu mrežu i uspeju da zadrže male molekule vode da ne pobegnu. Ako ste pročitali linkovani tekst onda spadate u tristotinak ljudi koji znaju o čemu pričam!

Poenta je da kad ljudi čitaju i svidi im se – podele, pa njihovi prijatelji pročitaju i tako se formira lanac i vrši diseminacija kvalitetnog sadržaja. Otuda pregledi.

Stigosmo do svrhe

Ovo nisu najposećeniji tekstovi na blogu, ali svakako jesu vredni pomena.

Broj čitanja i broj pregleda nisu isto. Kada sam uvideo da ljudi čitaju i sviđa im se to što pišem, instalirao sam Google Analytics kako bih probao da sagledam širu sliku o tome ko me čita odakle, kada i koliko.

Ovaj Google-ov alat mi nudi raznovrsne podatke o ponašanju posetilaca, ali mene je konkretno zanimao broj pregleda neke strane i koliko se vremena u proseku ljudi zadržavaju na toj strani (koliko dugo čitaju tekst).

O podacima koje prikuplja guglova analitika možeš saznati u politici privatnosti ovog sajta.

Ispostavilo se da je prosečno vreme čitanja teksta o vremenu bilo 11 minuta, a teksta o produktivnosti 6 minuta. Kada sam uporedio ove vrednosti sa average session duration od 3 i po minuta, hteo sam da poletim!
Mojoj-sreci-nema-kraja

Zašto sam ovo napisao?

Planiram da uskoro objavim blog post koji dođe kao neki nastavak onom, gorepomenutom, o vremenu. Međutim, u novom tekstu neće biti reči konkretno o vremenu, već o entropiji i kuvanom jajetu.

Sada se pitaš kakve veze ima entropija sa kuvanim jajetom.

In mathematics the art of proposing a question must be held of higher value than solving it.

– Georg Cantor

Džordž kaže u matematici, a ja bih rekao generalno – u životu. Dobro je da pitaš! Prava pitanja su ona koja otvaraju nova poglavlja u nauci, a odgovori popunjuju stranice tih poglavlja. Tako je meni jednom palo nešto na pamet, pa sam Curiosity-ju postavio isto pitanje o kojem sam razglabao u tekstu o vremenu.
Lazar-Kulasevic-ja-imam-ideju
Ne kažem da sam ja izmislio ovo pitanje. Verovatno je nekome i ranije palo na pamet, samo što tada nisam uspeo da nađem ništa o tome na internetu.

Kroz par meseci, ljudi iz Curiosity-ja su mi dali odgovor preko svog dnevnog podkasta, a ja ću napisati transkript jednog dela tog podkasta i objaviti ga ovde. Kako bi ti mogao/la da razumeš odgovor na pitanje "Da li je entropija manja u svežem ili kuvanom jajetu?", preporučujem ti da pre toga razumeš težinu pitanja.

0 Comments